Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ …και η κατωτατοποίηση συνεχίζεται, ΤΑΥ Τεύχος 87

Η νέα κυβένηση όχι μόνο δεν φέρνει ένα «νέο μοντέλο ανάπτυξης» στα ζητήματα εκπαίδευσης και επαγγελματικών δικαιωμάτων, όπως επαγγέλεται ο Πρωθυπουργός, αλλά αντίθετα έρχεται να δέσει τα νήματα με τις χειρότερες πλευρές της πολιτικής που άσκησε μέχρι το 2004 το ΠΑΣΟΚ, όταν κατοχύρωσε την πολιτική αυτή μέσα από το Ν.2916/01. Ο νόμος αυτός «είδε» την ανώτατη εκπαίδευση να αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς, τον πανεπιστημιακό και τον τεχνολογικό τομέα, χωρίς ποτέ να καταφέρει να πείσει για την αναγκαιότητα και τη σκοπιμότητα αυτής της θεώρησης και δημιουύργησε εκ του μηδενός ένα πρόβλημα που ταλάνισε και ταλανίζει με αντιπαραθέσεις φοιτητές και απόφοιτους χρόνια τώρα.
Η νέα κυβέρνηση ήρθε για να μας θυμίσει ότι πρέπει να αποδεχθούμε την ισοπέδωση σε όλους τους τομείς που αφορούν το έργο μας, επειδή η ίδια επιμένει να μην αντιλαμβάνεται ότι η ελάχιστη προσέγγιση σε μια αλλαγή συνεπάγεται τη στήριξη της χώρας μεταξύ άλλων στον πυλώνα της γνώσης και την ανυποχώρητη στάση στην αρχή της ανεξαρτησίας της χώρας σε ζητήματα που κανείς δεν μπορεί να της επιβάλλει. Πόσο μάλλον, όταν σήμερα στην Ευρώπη αμφισβητείται όλο και πιο σθεναρά η λογική της Μπολόνια.
Η ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ!
Τα Σχέδια Π.Δ. που αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο και τέθηκαν σε διαβούλευση για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Πτυχιούχων Μηχανικών Τεχνολογικής Εκπαίδευσης τεχνικών ειδικοτήτων, εξισώνουν απόλυτα τους αποφοίτους των ΤΕΙ με αυτούς των ΑΕΙ, και φέρνουν αλυσιδωτές παρενέργειες είτε τροποποιώντας  υφιστάμενη νομοθεσία είτε συνδεόμενα με κυοφορούμενη νέα νομοθεσία.
Επανεισάγουν τη δυνατότητα των αποφοίτων ΤΕΙ να εμπλακούν στις Μελέτες του Δημοσίου, ζήτημα που και παλιότερα είχε τεθεί και απετράπη, πράγμα που καταδεικνύει και ποιες είναι οι προτεραιότητες της κυβέρνησης για την τροποποίηση του Ν.3316/05.  Για την τροποποίηση του νόμου για τις μελέτες του δημοσίου, όπου η διαβούλευση ξεκίνησε χωρίς να δοθεί Σχέδιο Νόμου για να γνωρίζουμε την άποψη του υπουργείου, οι διατυπώσεις του κειμένου που ζητούσε τις απόψεις  των φορέων δημιουργούσαν από μόνες τους πολλά ερωτηματικά. Τώρα γνωρίζουμε, πόση αξία θα έχει να διατυπώσουμε προτάσεις αλλαγής του νόμου και προς ποιά κατεύθυνση η κυβέρνηση προγραμματίζει τις αλλαγές αυτές.
Προαναγγέλλουν την επικείμενη νομοθετική ρύθμιση για επίσημη αποδοχή της λογικής αναπλήρωσης της έλλειψης ακαδημαϊκών προσόντων με εμπειρία, ενώ ήδη είδε το φως της δημοσιότητας και η πρώτη εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής για τη δημιουργία Ελληνικού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων, που διαβαθμίζει τα προσόντα σε οκτώ επίπεδα – βαθμίδες με πρώτο το Επίπεδο 1 που αντιστοιχεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και  ανώτερο το Επίπεδο 8 που αντιστοιχεί σε Διδακτορικό. Στην κατάταξη αυτή οι πτυχιούχοι ΑΕΙ –ΤΕΙ τοποθετούνται στο Επίπεδο 6, με ενδεχόμενο διαβάθμισης σε δύο κατηγορίες 6α και 6β.
Στα πλαίσια αυτά, τα Π.Δ. για τα δικαιώματα των αποφοίτων των ΤΕΙ, ενσωματώνουν και την πρόθεση μετατροπής του ΤΕΕ σε φορέα απονομής άδειας άσκησης επαγγέλματος για τους αποφοίτους των ΤΕΙ, αφού αυτό προβλέπουν,  χωρίς να αποσαφηνίζεται, προς το παρόν, αν θα προωθηθεί και η άλλη «μεγάλη ιδέα» μετατροπής του ΤΕΕ σε ενιαίο φορέα τεχνικών πολλών ταχυτήτων.
Ούτως ή άλλως, δεν έρχεται από το πουθενά αλλά προφανώς από κύκλους του ίδιου του ΤΕΕ και η πρόβλεψη εξετάσεων «για αναβάθμιση επαγγελματικών δικαιωμάτων ειδικότητας, που διεξάγονται κατ’ έτος, οι οποίες είναι αντίστοιχες των εξετάσεων των Διπλωματούχων Πολιτικών Μηχανικών».  
ΤΟ ΤΕΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ,
πότε και από ποιούς αποφασίστηκε ότι το ΤΕΕ θα λειτουργήσει ως φορέας απονομής επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των τεχνικών ειδικοτήτων και ότι θα επιβάλλει εξετάσεις αναβάθμισης επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλους, συμπεριλαμβανομένων των Διπλωματούχων Μηχανικών.
Τέτοιου είδους προτάσεις που συμψηφίζουν ακαδημαϊκά προσόντα με εμπειρία και δυναμιτίζουν τη θέση για ενιαίες 5ετείς σπουδές έχουν κατατεθεί κατά καιρούς στην Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ.
Το Σεπτέμβριο του 2009 τέθηκε ζήτημα πραγματικής αναβάθμισης των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια, θέμα που παρουσιάστηκε στην Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ/ΤΑΚ από τον Πρόεδρο του ΤΕΕ, όπου και εξαγγέλθηκε σχετικό συνέδριο για τον Νοέμβριο του 2009.  Μια τέτοια προοπτική βρίσκεται σε πολύ μεγάλη απόσταση από τα διαφαινόμενα σχέδια του υπουργείου Παιδείας, έτσι όπως προδιαγράφονται από τα Π.Δ. που δόθηκαν σε διαβούλευση και που προωθούν μια ανεκδιήγητη «ισότητα στη διαφορά»!!!  

ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΕΕ της 19-5-2024 ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΟΡΓΑΝΑ